avatar
Куч
204.00
Рейтинг
+143.06

TATU Urganch Filial

Мақолалар

Олий математика фанидаги “матрицалар” ҳамда дастурлаш асослари фанидаги “массивлар” мавзусини интeграллашган дарс тарзида ташкил қилиш методикаси

Блог им. tatuurgench

Олий математика фанидаги “матрицалар” ҳамда дастурлаш асослари фанидагимассивлар” мавзусиниинтeграллашган дарстарзида ташкил қилиш методикаси


Олий таълим муассасаларидаги Олий математика ва Дастурлаш асослари фанларини ўқитишнинг кўп йиллик иш тажрибаларига асосланиб бу фанлар орасидаги боғлиқликни ўқув жараёнида замонавий ахборот коммуникация технологияларидан самарали фойдаланишда деб қараш мумкин. Демак, замонавий ахборот коммуникация технологиялари олий математика ва дастурлаш асослари фанини бир-бири билан икки томонлама узвий боғловчи восита ҳисобланади. Шу боисдан ҳам математик, худди шундай физик, иқтисодчи ва бошқа мутахассислар ҳам ахборот коммуникация технологиялари бўйича базис маълумотга эга бўлишлари зарур.


Олий математика ва дастурлаш асослари фанларини ўқитишни янада фаоллаштирувчи, қизиқарли ва келажаги порлоқ йўналишлардан бир тармоғи фанлар орасидаги интеграцияни, интеграллашган ўқитиш тизимларини, ҳамда бундай тизимларни қўллаб қувватловчи махсус ахборот технологияларини, тизимларини яратишдир. Бунинг учун ҳозирги таълим жараёнида ўқувчининг дунёқарашини ўсишига, шаклланишига илмий асосланган тразда таъсир қилишнинг бир қанча асослари мавжуд.



Проблемы и решения при проектировании интранет технических вузов.

Блог им. tatuurgench

Проблемы и решения при проектировании интранет технических вузов.


         Автоматизация управления высшими учебными заведениями и компьютеризация процесса обучения студентов в ВУЗах — это насущная необходимость для многих учебных заведений, как коммерческих, так и государственных.


         Сегодня список задач, которые приходится решать ВУЗу, существенно расширился. Помимо традиционно важного — подготовки студентов на высоком профессиональном уровне — ключевыми задачами становятся повышение престижа учебного заведения. Для успешного решения этой задачи необходимо внедрение  ИТ-технологий: автоматизированных систем управления ВУЗом  качеством образования, электронных образовательных ресурсов, интерактивных технических средств обучения, мобильных компьютерных комплексов, а так же сетевого оборудования. Причем сетевое оборудование составляет техническую и технологическую основу любой автоматизации ВУЗа.


Модели и алгоритмы интегрированного управления производственного участка размола зерна мукомольного предприятия

Блог им. tatuurgench

Модели и алгоритмы интегрированного управления производственного участка размола зерна мукомольного предприятия


Повышение качества оперативного управления является наиболее существенным фактором эффективности любых производственных систем, в том числе мукомольных предприятий. В рамках оперативного управления одной из важнейших проблем является проблема планирования загрузки оборудования производственного участка размольной системы, т.е. определения структуры комплекса технических средств (модулей) и упорядочение работ на выбранной структуре производственных модулей (календарное планирование). Планирование обеспечивает взаимодействие совокупности элементов управляемого объекта для достижения заданных целей, главная из которых заключается в организации согласованного во времени и маршрутно-ориентированном пространстве движения модификации перерабатываемой партии зерна в производстве. Значимость и сложность задач управления обусловлена их иерархической структурой, функциональными особенностями, динамичностью, необходимостью эффективного использования дорогостоящего оборудования.


Основной характеристикой системы интегрированного управления производственного участка размола зерна мукомольного предприятия будем считать скорость реакции на изменения условий функционирования производства без потери гибкости. Проблемы оптимального планирования и управления являются достаточно сложной задачей, т.к. на нее в наибольшей степени воздействует среда. Это одна из динамичных систем и поэтому, помимо проблем оптимизации оперативного планирования и управления, здесь должны быть созданы средства, повышающие устойчивость оперативно-календарных планов и средства адаптации реализуемых планов к изменяющимся условиям производства.


Объектом исследования являются сложные технологические процессы производственного участка, размольной системы, мукомольного предприятия.


Целью работы является разработка модели и алгоритмы интегрированного управления производственного участка размола зерна.


Методы исследования: основным инструментом исследования являются методы теории автоматического и автоматизированного управления, методы и алгоритмы математического моделирования и оптимизации сложных технологических процессов и систем, детерминированные и стохастические модели оптимального управления, удовлетворяющие требованиям системного подхода, а также  аналитические методы новых информационных технологий.


Практическая ценность. Разрабатываемые модели и алгоритмы управления позволяют синтезировать высокоэффективные автоматизированные системы управления технологическими процессами  производства мучной продукции и обеспечивают требуемое качество конечной продукции. Обоснованная инженерная методика применения интегрированного пакета СКМ «LINPROG MATLAB» к построению математических моделей технологических процессов переработки зерна и разрабатываемый программный интерфейс позволяют значительно упростить процедуры и приемы имитационного моделирования и системного анализа результатов промышленных экспериментов в условиях широкой вариации характеристик исходного сырья (в том числе модификация зерна) и параметров технологических режимов. Разрабатываемые программное обеспечение комплекса задач системы управления производственного участка размольной системы, мукомольного предприятия позволяет, в конечном итоге, повысить уровень и качество вырабатываемых  управленческих решений. 

Внедрение икт в образовательную систему вуза

Блог им. tatuurgench

Внедрение икт в образовательную систему вуза


Введение различных технологий обеспечивает реализацию одного из основополагающих принципов современного образования — принципа личностного подхода.


Быть образованным грамотным специалистом без изучения современных образовательных технологий сегодня невозможно. Причем, преподавателям мало только знать о современных технологиях, необходимо еще уметь внедрять эти технологии в учебный процесс образовательных системах.


Современные технологии в образовании проявляются в следующем:


  • технология всегда содержит новое решение актуальной проблемы;

  • использование технологии содействует созданию условий развития личности студентов;

  • внедрение технологий ведет к изменениям других компонентов системы учебного заведения.


Основные направления современных технологий деятельности в учебном заведении:


  • совершенствование содержания образования;

  • изучение и внедрение в практику современных педагогических технологий;

  • совершенствование системы управления;

  • информатизация образовательного процесса

O’zbekistonda mehmonxonalarga onlayn buyurtma berish tizimini joriy qilish texnologiyalari

Блог им. tatuurgench

O’zbekistonda mehmonxonalarga onlayn buyurtma berish tizimini joriy qilish texnologiyalari


Bugungi kunda dasturiy ta'minotlar bozori jahonda eng yuqori cho'qqilariga yetib kelgan, shu qatorda mamlakatimizda ham dasturiy ta'minotlar bozori jadallashib har xil turdagi dasturiy maxsulotlarga talab oshib bormoqda. Milliy dasturiy maxsulotlari bozorida jahon standartlari darajasida dasturiy ta’minot yaratish masalalari bo’yicha ko’pgina ishlar amalga oshirilmoqda. O’zbekistonga har yili minglab sayyohlar tashrif buyurishmoqdalar ularga qulayliklar yaratish maqsadida ular tashrif buyurmaslaridan oldin o’zlariga kerakli marshrutlarni belgilash va qaysi payt, qaysi mehmonxonada qolishlarini oldindan band qilish imkoniyatlarini beruvchi dasturiy maxsulot yaratishga zarurat paydo bo’lmoqda. Yaratilayotgan dasturiy maxsulot dasturiy maxsulotning sifati, qulayligi, ommobopligini, foydalanuvchi dasturdan foydalanayotganda xatoliklarning kam yuzaga kelishini, havfsizligini va ishonchliligini mukammal tarzda himoya qilish, ma'lumotlar bazasini to'g'ri shakllantirish kabi ustuvor talablarga javob bera olishi joiz. Agar dastur moliyaviy operatsiyalarni bajarishga mo'ljallangan bo'lsa albatta shu moliyaviy operatsiyalarni amalga oshirayotganda xatoliklarning bo'lmasligini ta'minlash, tranzaksiya masalalariga chuqur yondashuv, tizimning kelajakda uzluksiz ishlab turishini ta'minlovchi texnologiyalarni joriy qilish  va shunga o'xshash katta imkoniyatlarga e’tibor qaratish kerak. Dasturlash jarayonidan oldin uning loyihasini yaratayotganda yuqoridagi sanab o’tilgan imkoniyatlar uchun qanday texnologiyalar tanlansa tizim optimal bo’lishini oldindan baholash talab qilinadi. Hech kimga sir emaski interaktiv dasturiy mahsulotni tayyorlashda har xil platformalarda ishlashini ta'minlash bugungi kun talabi bo'lib qoldi.


Фанни таркибини мантиқли структуралаштириш асосида интеллектли интеграллашган ўқитиш тизимини илмий-услубий асосларини яратиш.

Блог им. tatuurgench

Юсупов Д.Ф., Аширова А.И., Юсупов Ф.



Ўзбекистон мустақилликка эришгач, ҳаётимизнинг барча жабҳаларида бўлганидек, таълим тизимида ҳам ислоҳотлар йўлга қўйилдики, бунда таълим-тарбия жараёнига замонавий ахборот технологияларини олиб кириш, таълимни компьютерлаштириш, интеллектуаллаштириш модернизация қилиш муаммоларини ҳал этиш муҳим аҳамият касб этади. «Кадрлар тайёрлаш миллий дастури» таълим тизими олдига янги педагогик ва ахборот технологияларини ишлаб чиқиш ва уларни ўқув-тарбия жараёнига қўллаш масалаларини режалаштириб, узлуксиз таълим босқичларида ўқув жараёнини ахборот технологиялари билан таъминлашни юксалтириш каби долзарб муаммоларни ҳал қилиш вазифаларини кўндаланг қилиб қўймоқда... 


Интеграллашган ўқитиш тизимининг методик асосларини фанни таркибини мантиқли структуралаштириш асосида яратиш.

Блог им. tatuurgench

(ТАТУ Урганч филиали) Юсупов Ф, firnafas@mail.ru


(ТАТУ Урганч филиали) Садуллаева Ш.А ,orif_sh@list.ru


Замонавий психология-дидактика илмида, ўқув жараёнини илмий техникавий тараққиётининг гуркираб ривожланаётган ахборот ва компьютер технологияларининг имкониятларини ҳисобга олган ҳолда ташкил қилишда, илмий методологик асосда ўқув материалини таркибини танлашда ҳамда уни ахборот коммуникация технологияларига мос равишда структуралаштиришга, ёндашишга етарлича методология ва технология ишлаб чиқилмаган. Ҳозирги шароитдаги ҳеч бир ўқув предмети (фани) интеграллашган автоматлаштирилган интеллектли ўқитиш концепциясига тўлақонли жавоб бера олмайди…


Разработка информационно-алгоритмических подсистем интегрированных систем организационго управления производствами с интеллектом .

Блог им. tatuurgench

А.К.Юсупов, Ф.Юсупов (ТУИТ Ургенчский филиал, г.Ургенч)


 


Выполнения современных жестких требований повышения уровня организации производства, обеспечения надлежащей координации деятельности всех подразделений промышленного предприятия можно достичь  только путем объединения всех функции управления в единую интеллектуальную интегрированную систему управления.        В этих условиях одна из основных задач управление производством состоит в разработке совершенных методов, моделей и алгоритмов управления процессами на основе математических моделей технологических и производственных процессов, адекватно отражающих условия  неопределенности их функционирования и неточности  исходных данных, а также интенсивного воздействия внешних и внутренних возмущений с использованием экспертных (интеллектуальных) систем принятия управленческих решений. В рамках данной работы разрабатывается принципы формализация технологических и производственных процессов, построения моделей и алгоритмов управления интегрированных систем с интеллектом основного производства предприятий. Интегрированные системы управления предприятиями с интеллектом являются новым качественным уровнем развития систем управления объектами, процессами, выдвигает ряд новых научно-методологических проблем, связанных с направлениями интеграции существенных элементов (задач, подсистем, локальных задач) в единую управляющую систему с искусственным интеллектом.


Ўқитишни индивидуаллаштириш жараёнида информатика фанида тарқатма материаллардан фойдаланиш.

Блог им. tatuurgench

С.С.содиқов, Ў.Сапаев (Тату Урганч филиали) 


 


Олий таълим педагогикасида “техника йўналиши фанларида тарқатма материал” тушунчаси, унинг моҳияти, функциялари ва бошқа жиҳатлари тўлиқ аниқланган эмас. Мазкур изланишда тарқатма материал Информатика фани дастурининг талабларига мос равишда амалга оширадиган, талабаларда мустақил ишлаш, изланиш, шуғулланиш ва шу каби ҳаракатларни вужудга келтирадиган ўқитишнинг индивидуал воситаси сифатида қаралади. 


Ўқув материалини диалектик-мантиқ принциплари асосида структуралаштириш.

Блог им. tatuurgench

Олий таълимдаги ўқитишнинг анъанавий шакллари – маъруза ва амалий машғулотларнинг битта муҳим камчилиги шундан иборатки, у олинган, ўзлаштирилган билим билан ва уни қўллай билишнинг моҳирлиги, ижодкорлиги ўртасида вақт бўйича анчагина узилишнинг мавжудлиги билан характерланади. Бунинг асосий сабабларини олий таълимдаги маъруза ва амалий машғулотларни ўқитишнинг оммавий характерда эканлигидан, замон талабларига жавоб бераолмаётганлигидан излаш зарур. 


14 январ Ватан химоячилари куни

Блог им. tatuurgench

ТАТУ  Урганч филиалида 2014йил 6январда 14 январ Ватан химоячилари куни муносабати билан “Мамлакатимиз мудофаа салоҳияти” мавзусида ўтказилган давра суҳбати


 Давра  суҳбатини Маънавият-маърифат ва иқтидорли ёшлар билан ишлаш бўлими бошлиғи И.Юсупов кириш сўзи билан очиб, яқинлашиб келаётган 14 январ Ватан химоячилари куни билан йиғилганларни табриклади ва давра сухбатига келган мехмонни таништирди.


Хоразм вилояти мудофаа ишлари бошқармаси бўлим бошлиғи  подпольковник Сулайманов Суннат Махкамович сўзга чиқиб, у ўз сўзида Ўзбекистон Республикаси мустақилликка эришганимиздан сўнг қуролли кучларимизда ўтказилаётган ислохотлар, ватанга хизмат хар бир йигитнинг муқаддас бурчи эканлиги, бугунги кунда харбий хизматчиларга яратилаётган шарт-шароитлар, 22 йил мобайнидаги ўзгаришлар, янгиликлар, армия хаёт сабоғи, қўшни давлатлардаги нотинчликлар хақида, Ўзбекистондаги тинчликни қадрига етиш, асраб-авайлашимиз лозимлиги тўғрисида тўхталиб ўтди.